Siemens Mobility po raz pierwszy zaprezentowała nowy pociąg dużych prędkości


Na targach transportowych TransMEA 2025 firma Siemens Mobility po raz pierwszy zaprezentowała nowy pociąg dużych prędkości Velaro dla Egiptu. Prezentacji towarzyszyli premier Egiptu Mostafa Madbouly, minister transportu Kamel El-Wazir, dyrektor generalny Siemens Roland Busch oraz dyrektor generalny Siemens Mobility Michael Peter.Również tego samego dnia pociąg regionalny Desiro High Capacity (HC) odbył swoją pierwszą jazdę testową po nowo wybudowanych torach w pobliżu zajezdni „6 Października” na zachód od Kairu. Oba wydarzenia uważane są za ważne kamienie milowe w budowie egipskiej sieci kolei dużych prędkości, która w przyszłości ma obejmować około 2 000 kilometrów.Sieć kolejowa, powstająca we współpracy z egipskimi firmami Arab Contractors i Orascom Construction, ma połączyć wszystkie ważne miasta kraju i docierać do nawet 90 procent ludności. Po ukończeniu, według firmy Siemens, będzie szóstą co do wielkości siecią kolei dużych prędkości na świecie. Celem projektu jest znaczne skrócenie czasu podróży, zwiększenie bezpieczeństwa ruchu oraz zmniejszenie emisji CO₂ w sektorze transportu. Siemens Mobility odpowiada nie tylko za dostawę pociągów, ale także za utrzymanie systemu przez 15 lat.Pociąg Velaro został zaprojektowany do pracy w ekstremalnych warunkach pustynnych. Przy maksymalnej prędkości 250 km/h i pojemności 489 pasażerów będzie kursować między metropoliami Kair, Aleksandria, Ain Sokhna i Marsa Matrouh. Specjalne systemy filtracji i chłodzenia chronią technikę przed piaskiem, wysoką temperaturą i kurzem. Regionalny pociąg Desiro HC, z którego dostarczonych zostanie 94 jednostek, osiąga prędkość do 160 km/h i oferuje około 849 miejsc siedzących w każdej jednostce. Wyposażenie obejmuje klimatyzację, bezbarierowe wejścia oraz europejski system zabezpieczeń kolejowych ETCS poziom 2.Pierwsza linia nowej sieci, tzw. Zielona Linia, ma połączyć Kair z portem Ain Sokhna nad Morzem Czerwonym. W kolejnych etapach rozbudowy powstaną połączenia z Aleksandrią i Marsa Matrouh nad Morzem Śródziemnym. Projekt w Egipcie często nazywany jest „Kanałem Sueskim na torach”, ponieważ ma umożliwić rozwój kraju w kierunku wschód–zachód oraz wspierać rozwój gospodarczy wzdłuż trasy. Źródło: Siemens Mobility / Kurier Kolejowy

Komentarze