W siedleckiej fabryce Stadlera trwa realizacja zamówienia dla przewoźnika LTG Link. Kontrakt obejmuje dziewięć elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) oraz sześć bateryjno-elektrycznych (BEMU), opartych na sprawdzonej platformie FLIRT, dostosowanej do szerokiego rozstawu torów 1520 mm.
Nowe elektryczne jednostki będą obsługiwały główne linie krajowe, w tym trasy:
-
Wilno – Kłajpeda
-
Wilno – Warena – Marcinkonys
-
Kowno – Szawle
Z kolei pociągi bateryjno-elektryczne przeznaczone są do obsługi regionalnych tras o mniejszym natężeniu ruchu, na których w najbliższym czasie nie planuje się elektryfikacji. BEMU będą mogły korzystać z sieci trakcyjnej tam, gdzie jest ona dostępna, a na pozostałych odcinkach przechodzić na zasilanie bateryjne, co pozwoli na elastyczną i przyjazną środowisku eksploatację.
Na Litwie testy nowych jednostek mają rozpocząć się jesienią 2025 r., a ich wprowadzenie do ruchu pasażerskiego spodziewane jest w 2026 r. Po wdrożeniu 15 nowych pociągów zastąpi około jednej trzeciej istniejącej floty pasażerskiej. Według LTG jest to największy program odnowy taboru kolejowego od czasu uzyskania niepodległości.
Nowe pociągi niskopodłogowe zostały zaprojektowane tak, aby ułatwić wsiadanie różnym grupom pasażerów. Każdy skład będzie zawierał wyznaczone miejsca dla rowerów, wózków inwalidzkich, wózków dziecięcych i zwierząt domowych. Konfiguracja zapewnia do 200 miejsc siedzących na jednostkę elektryczną - około 30% więcej niż w obecnych pociągach na tych samych trasach. Wiele jednostek może być połączonych, aby pomieścić do 600 pasażerów w szczycie zapotrzebowania.
Wewnętrzne funkcje obejmują bezstopniowy dostęp między
autokarami, strefy robocze i przepisy dotyczące usług vendingowych lub
przekąsek na pokładzie. W zależności od pory roku, miejsca na rowery
będą rekonfigurowane tak, aby oferować dodatkowe miejsca siedzące, przy
jednoczesnym zachowaniu co najmniej czterech całorocznych miejsc na
rowery.Źródło: RailMarket
Komentarze
Prześlij komentarz