Elektryfikacja sieci trakcyjnej nie jest wykonalna dla amerykańskich kolei towarowych


Ponieważ elektryfikacja jest wykluczona, branża nadal bada alternatywne rozwiązania, w tym lokomotywy akumulatorowo-elektryczne i wodorowe. W niedawno opublikowanym badaniu zleconym przez Stowarzyszenie Kolei Amerykańskich (AAR ) stwierdzono, że elektryfikacja amerykańskiej sieci kolei towarowych przy użyciu napowietrznych systemów trakcyjnych nie jest realną opcją. Analiza podkreśla wyzwania finansowe, operacyjne i infrastrukturalne, szacując koszt pełnej elektryfikacji na 1,1 biliona dolarów - co odpowiada prawie 50-letniemu łącznemu dochodowi netto wszystkich sześciu kolei towarowych klasy I. Według badania elektryfikacja wprowadziłaby ryzyko niezawodności, ponieważ infrastruktura sieci trakcyjnej mogłaby być podatna na ekstremalne warunki pogodowe i awarie systemu, które zakłóciłyby operacje przewozowe. Co więcej, zapotrzebowanie na energię dla zelektryfikowanej sieci szacuje się na 40-50 terawatogodzin rocznie, co wymagałoby rozległych modernizacji sieci energetycznej, w tym nowych mocy wytwórczych ze źródeł jądrowych, słonecznych lub wiatrowych. Raport wskazuje również na wyzwania regulacyjne i związane z bezpieczeństwem. Proces wydawania pozwoleń na ogólnokrajowy projekt elektryfikacji zająłby lata, a infrastruktura wysokiego napięcia zwiększyłaby złożoność operacyjną i konserwacyjną. Biorąc pod uwagę te bariery, w badaniu stwierdzono, że elektryfikacja sieci trakcyjnej nie jest wykonalnym rozwiązaniem dla amerykańskich kolei towarowych. Chociaż nie wdrożono jeszcze w pełni skalowalnego rozwiązania bezemisyjnego, koleje testują biodiesel i odnawialny olej napędowy, wdrażają technologie optymalizacji paliwa i modernizują lokomotywy w celu poprawy wydajności w ramach istniejących ograniczeń infrastrukturalnych. Źródło: Materiał prasowy

Komentarze